
Fundacja Stop Hejterom! udziela bezpłatnych porad prawnych, dla osób dotkniętych hejtem i nienawiścią.
Opiekę prawną zapewniają wolontariusze Fundacji, adwokaci, radcowie prawni oraz aplikanci adwokaccy i radcowscy.
Porady udzielane są w każdy wtorek od godz. 15 do 17 w siedzibie Fundacji.
Zasady udzielania porad prawnych:
Poradę Prawną udzielamy wszystkim osobom dotkniętym zjawiskiem Hejtu i nienawiści.
Porad udzielamy w sprawach:
- karnych
- cywilnych
dotyczących zagadnień:
- dóbr osobistych
- związanych z przestępstwami na tle nienawiści.
Zasady udzielania porad prawnych w Poradni Prawnej Fundacji STOP HEJTEROM!:
- Osoby, które chcą skorzystać z pomocy prawnej powinny skontaktować się z nami osobiście, telefonicznie, bądź mailowo.
- Warunkiem przyjęcia sprawy jest wypełnienie i podpisanie formularza informacyjnego.
- Członek Poradni odmawia prowadzenia sprawy gdy:
a) dana sprawa dotyczy jego interesów lub interesów osób mu bliskich;
b) w danej sprawie występował w charakterze świadka lub jest w jakikolwiek inny sposób związany z daną sprawą;
- Porad prawnych udzielają nasi wolontariusze adwokaci, radcowie prawni oraz aplikanci adwokaccy i radcowscy.
- Porada prawna jest wydawana w formie ustnej, bądź e-mailowo. Nie udzielamy porad prawnych telefonicznie.
- Przed spotkaniem należy przemyśleć problem oraz przygotować kopie potrzebnych do załatwienia sprawy dokumentów (Poradnia nie przyjmuje oryginałów). Dane osobowe nie są udostępniane osobom trzecim.
- Opinie są wydawane tylko Klientom.
- Nie wydaje się opinii w sprawie, w której klient korzystał już z profesjonalnej pomocy prawnej.
- Od udzielonych porad nie pobiera się opłat.
- Porada nie jest wydawana, kiedy w danej sprawę biegnie termin np. do wniesienia apelacji.
- Osoba ubiegająca się o uzyskanie porady, która dostarczyła odpowiednie dokumenty, nie otrzymuje gwarancji uzyskania porady.
- Złożone w Poradni kopie dokumentów pozostają w archiwum Poradni i nie są zwracane Klientom.
- Termin na uzyskanie porady wynosi 14 dni.
- Osoby udzielające porad prowadzą sprawy w sposób rzetelny oraz profesjonalny. Zachowują poufność wszystkich danych oraz informacji, także po zakończeniu prowadzania sprawy oraz po zakończeniu członkostwa w Poradni.
- Poradnia może przekazać sprawę Rzecznikowi Praw Obywatelskich tylko na wniosek klienta. Również Poradnia może skierować sprawę do odpowiednich organów państwowych w razie podejrzenia popełnienia przestępstwa.
- Na wezwanie uprawnionego organu, osoba, która udziela porady, zobowiązana jest do przekazania informacji, złożenia zeznań dotyczących danej sprawy.
- Poradnia odpowiada tylko za umyślne wyrządzenie szkody wydaniem porady, bądź szkody powstałej w wyniku braku jej wydania.
KONTAKT
Telefon: +48 506 367 109,
email: biuro@stophejterom.kijewskigras.pl